edytuj kod- opis z Wikipedii
Oprogramowanie wyszukiwarek to zestaw programów, modułów, z których każdy ma oddzielne zadanie.
W skład zestawu wchodzą takie elementy jak:
Oraz dochodzą do tego:
Współczesne oprogramowanie wyszukiwarek jest wysoce skomplikowanym systemem rozproszonym uruchamianym zwykle w wielu oddzielnych etapach na tysiącach oddzielnych komputerów ? zarówno ze względu na rozmiar i skalę przeszukiwanej sieci, jak i ze względów na poprawienie dostępności usługi w wypadku awarii poszczególnych komponentów.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyszukiwarka_internetowa
Historia e-marketingu i internetu
Początki internetu oraz e-marketingu są ściśle ze sobą powiązane, dlatego że bez internetu e-marketing byłby niemożliwy. Promowanie stron internetowych zaczęło się wraz z rozwojem wyszukiwarek internetowych. Podczas początków internetu pozycjonowanie i e-marketing było znacznie łatwiejsze niż obecnie. To dlatego, że używane kody oraz algorytmy były prostsze w porównaniu ze sposobami używanymi przez wyszukiwarki dzisiaj. Algorytm odpowiadający za prezentowanie wyników na odpowiednich pozycjach analizuje nawet kilkaset aspektów strony i system ten ulega nieustannym modyfikacjom. Sam termin ?pozycjonowanie? pojawił się w użyciu w około 2002 roku, przedtem do określenia tego typu działań mających wpływ na wyniki wyszukiwania nazywano z angielskiego ?web positioning?.
Efekty pozycjonowania
Jeśli prowadzicie własną działalność gospodarczą i zależy wam na wypromowaniu swojej firmy to jednym z najlepszych i najbardziej efektywnych sposobów jest właśnie pozycjonowanie. Sprawdza się to zwłaszcza w sytuacji, kiedy pozyskiwanie nowych klientów jest dla danej firmy priorytetem. Ma to ogromne znaczenie w branżach takich, jak prowadzenie sprzedaży produktów, czy oferowanie jakiś usług, przykładowo dentystycznych. Efekty pozycjonowania są właśnie najlepiej widoczne w zwiększonej ilości posiadanych klientów, a dzieje tak dlatego, ponieważ im wyższą pozycje w wyszukiwarce ma nasza strona, tym łatwiej pozyskać nowych klientów. Dobrze poprowadzone pozycjonowanie powinno zwiększyć ogólną liczbę zdobytych klientów, więc koszty takiej usługi bardzo często zwrócą się niejednokrotnie.